27 Nisan 2015 Pazartesi

Egzersiz Zamanı


Herkese merhabalar,

Bu postu yorumlarda çok sorulan ve genel anlamda da kilo vermeye çalışan herkesin merak ettiği egzersiz konusuna ayırmak istedim.

Ben programa başlamadan önce hatta tam da başvurduğum günün sabahında “Yeter artık, bu böyle gitmez, bi’ şey yapmak lazım” düşüncesiyle evime yakın bi spor salonuyla görüşmeye gitmiştim kaydolmak için. Projeye başvurduğumda askıya aldım kaydolma işini hani olur da seçilirsem diyetle uyumlu götürebileyim diye nitekim işte buradayım hatta 1 ayım geride kaldı bile J İyi ki de askıya almışım çünkü çok sevgili diyetisyenlerim (1 değil 2 değil 3 değil tam 4 taneler :) ilk 6 hafta egzersiz yapmamamı tavsiye ettiler. Malum kilo çok, egzersize başlamadan önce biraz kilo kaybetmemin daha iyi olacağını söylediler. Bence de çok iyi oldu çünkü bu 1 ayın sonunda 5 kilo daha hafifim ve hareket etmem, esnekliğim ve dayanıklılığım bir nebze olsun arttı. Belki direkt başlasaydım çok çabuk yorulup bırakabilirdim. Ama bu haftayla beraber hafif hafif egzersize başladım. Haftada 3 gün, günde 50 dk. tempolu yürüyüş yapıyorum. Niyetim hep sabah yürümek olsa da henüz sadece 1 sabah bunu başarabildim ve akşamüstü yaptığım yürüyüşlere nazaran sabah yaptığım sanki beni daha enerjik yaptı. Yeni başlamanın getirdiği yüksek motivasyona da bağlayabilirim bunu ama bundan sonra mümkün olduğunca sabahları yürümeye devam edeceğim. Egzersiz konusunda gelişme oldukça sizlere haber vermeye de devam edeceğim tabii:)

Egzersiz dışında dikkat etmemiz gereken bir husus daha var. Ben evden çalışan bir insan olarak bazı günler bilgisayarın başında yaşıyorum resmen. Değil egzersiz, resmen hareket bile etmiyorum ve söylememe gerek yok ama bu baya yanlış. İşte bu noktada da öğrendim ki günlük en az 10.000 adım atmamız gerekiyormuş. Ben bunu ölçebilmek için telefonuma adım sayan bir program yükledim. Gün içerisinde kontrol ediyorum eğer hareketliliğim az ise kendime dışarda iş uyduruyorum ki en azından 10.000 adım atayım. Başta zor geliyordu “şimdi kim gidecek bi’ de geri dönecek ya” diyordum çünkü evimin önünde bir yokuş var evlerden ırak:) Ama her gün biraz daha ekstra çabayla daha iyiye gitmeye başladım. Sanırım bu programın bana sağlıklı beslenmek ve yaşamak dışında öğrettiği en büyük şey hiçbir şeyin birden mucizevi bir şekilde olmayacağı ve sabırla her şeyin başarılabileceği :) Kendimi zorlamadan, büyük ve ulaşılması zor hedefler koymadan her gün yeni bir adım düsturuyla yaşıyorum artık.

Umarım bu yazı aklınızdaki sorulara bir nebze olsun cevap verebilmiştir. Yorumlara bakıyor olacağım, soru ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Bir sonraki postta görüşmek üzere :)


Sevgiler.

1 yorum:

  1. Bence de çok mantıklı olmuş. Hemen antrenmanla başlasan çabuk sıkılıp yorulup bırakabilirdin. etkisini de pek göremezdin.

    yürüyüş ve koşu en iyisi aslında. ben egzersiz programları indirdim yahu yürüyüşle bir saatte 130 kalori falan gösteriyor, koşu da 5dk da 50 kalori gösteriyor. şok oluyorum. ama vücudum alışkın olmadığından malesef koşamıyorum :(

    formeo da egzersiz uzmanı var mı yoksa diyetisyenlerin mi ayarlıyor her şeyini?

    YanıtlaSil