3 Nisan 2015 Cuma

Bir Haftada İki Kilo :)


Herkese tekrar merhabalar,


Diyette ilk haftamı bitirdim ve 2 kilo vermişim! Hiç acıkmadan hatta fazlasıyla doyarak, azıcık bile zorlanmadan ve diyet yaptığımı hiç hissetmeden nasıl oldu vallahi anlamadım. Hafta boyunca hiç tartılmamıştım ve açıkcası kilo verdiğimi de düşünmemiştim. Bende hipotiroidi yani tiroidlerin çalışmaması hastalığı var metabolizmam ilaç desteğiyle çalışıyor anca, o yüzden baya yavaş kilo vereceğimi düşünüyordum. Ama iki kilo öylece, kolayca gidince dünyalar benim oldu desem yeri :)

Diyete dair çeşitli sorular geldi yorumlarda fakat ben diyetisyenlerimize danışmadan yanlış bilgi vermek istemedim, ne de olsa ben de yeniyim bu işte :) Mesela bana yazılan diyet metabolizma hızımla orantılı belirleniyor o yüzden kalori miktarını belirtmemiştim, bana kilo verdiren sizlere kilo aldırabilir yahut zararlı olabilir bu sebepten kalori miktarını söylememem en iyisi.  Ama geri kalan her şeyden biraz biraz bahsedebilirim.



Diyetim yazılırken neleri sevdiğimden bahsetmiştik ben yoğurda bayılırım, yoğurtsuz bi öğünüm yok diyebilirim. Geçen hafta neredeyse her öğünümde yoğurt yedim ^_^ Ara öğünlerde meyve veya kuru meyveyle beraber ana öğünlerde yemeğin yanında namnamnam yedim. Bir de süt vardı bir ara öğünümde ama ben hiiiç sevmiyorum süt içmeyi bi koku geliyor burnuma tiksindiriyor onu da blenderdan meyve ile geçirip milkshake gibi içtim.


 Ana öğünlere gelirsek kahvaltı için yumurta olmazsa olmazmış! Ve yumurta da yine kokusundan dolayı yemediğim yiyeceklerden biri fakat söz konusu sağlıklı zayıflamak olunca onu da biraz değiştirip yedim valla. Haşlayıp bol limon ve pul biberle karıştırınca benim için daha yenilebilir hale geldi. Tabii bunda listeme yazılan üçgen peynirin de payı büyük. Karper peynir diye bildiğimiz üçgen peynir simitle nasıl güzel olur değil mi? İşte ben de geçen hafta light krem peyniri simit muamelesi yaptığım tahıllı ekmeklerime sürüp keyifle yedim. Önce yumurtayı yiyip sonra da peynirle kendimi ödüllendirdim bir nevi :)


Öğle ve akşam yemeklerimde kırmızı et, tavuk ve balık seçeneklerim vardı ve yeşillik ve sebzelerle.  Yağsız kıyma ile sebze karışıtırıp azıcık yağ ile pişirebileceğim bir ev köftesi tarifi verdi Seçil Hanım bana.  Sizi bilmem ama ben dışarda yediğim köfteleri hiiiiç sevmiyorum kayış gibi oluyorlar.  Bu tarifi ise soğan ve maydonozla yaptığımda anne köftesini aratmadı bana dışardakilere bin basar güzellikte oldu, severek yedim.  Tabii her gün her gün köfte yemedim, kimi gün tavukla sebzeleri soteledim, kimi gün fırında balık yaptım.  Diyet listesindeki çeşitlilik bıkmayı engelleiyor onu anladım böyle sabahtan kalkıp pöff bugün de mi şunu yicem demedim, acaba bugün ne yesem dedim, lükse bakar mısınız? :)
                       

Şimdilik bu kadar sanırım, bi sonraki postumda benim keyif ara öğünü olarak adlandırdığım öğünden ve çay, kahve ve su tüketiminden biraz bahsedeceğim

Sevgiler


Mutluluğa ve sağlığa iki kilo yaklaşmış fit kız Xo :D

2 yorum:

  1. Ben çok çay tüketiyorum ve çay olmadan yapamıyorum dikkat etmemiz gereken püf noktaları nelerdir merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu hafta içi konuyla ilgili bir post yayınlayacağım :)

      Sil