9 Nisan 2015 Perşembe

Çay & Kahve Postu :)

Merhabalar!



Millet olarak çayı nasıl içiyoruz nasıl seviyoruz belli değil, kahve desen  miiiiis gibi bir kahvemiz var :) Eh tabi ben de çayı ve kahveyi çok tüketen bir insanım ay ya da insandım mı desem bilemedim. Çünkü bu durum azıcık değişmeye başladı.

Önceden günde neredeyse 5 bardak Türk kahvesi içtiğim olurdu, önceden dediğimde 2 hafta öncesi :), zavallı kalbim nasıl dayanmış bilemedim.  Çay desen sabah kalkınca daha yüzümü yıkamaya gitmeden su ısıtıcısını çalıştırırdım desem anlarsınız herhalde, ve bu durumun az çok hepinize tanıdık geldiğine de eminim :) Gönülden bağlıyız çaya :) Fakaaat, geçen hafta öyle bir şey öğrendim ki... Saat 5'ten sonra alınan kafein kilo verimini olumsuz etkilermiş.  Ben böyle güzel güzel ay şöyle çay vay böyle kahve içerim geceleri dediğimde Seçil hanım bu yüzden kilo veremiyor olabilirsin dedi.  Şaka gibi değil mi? Şekersiz içince bir şey olmuyor söylemleri o kadar da doğru değilmiş demek ki. İşte o günden bu yana saat 5'ten sonra bu kızcağız ne çay ne kahve içiyor, aslında 1 bardak açık ve limonlu çaya izin verdi Seçil hanım ama onu da ben içmiyorum yapmışken tam olsun diye. Bir de Türk kahvesi sayısı da 2'ye düştü. Oy dağlar... :)  Bitki çayları sanıyorum ki izinli, çok emin olamadım şu an.  Bunu diyetisyenlerime danışıp sizlere yine haber veririm. 

Ha işte bu meşhur saat 5 benim ara öğün saatim. En keyifli ara öğünüm ve iple çekerek bekliyorum, sabahtan hayallerini kuruyorum :) Whatsapp kullananlar bilirler belki kırmızı elbiseli danseden bir emoji var, işte ben o oluyorum saat 5'te :) Misler gibi Türk kahvemi yapıyorum tabii şekersiz ama ben zaten diyetten önce de sade seviyordum, yanına da abur cubur gibi tatlı gibi bir şeylerin fit versiyonları oluyor bir porsiyon.  Geçen hafta fitiz mutfaktan çıkan kurabiyeler, muffin ve gran pavesi adında masum çizi dediğim bir kraker vardı seçenekler arasında. Kakao sevdalısı bir insan olarak kurabiyeler beni oldukça tatmin etti.  Krakerler ise baya lezzetliydi ve bir paket yiyebiliyordum. 


Çay ve kahve düzenlemesine hala alışma sürecindeyim, ilk hafta akşamları yoksunluk çektim ama şimdi daha iyiyim. Onun yerine bol bol su içiyorum ki bu bana göre bol bol ama hala 2.5 litreyi bulamadığım oluyor ki bu da analizlerde çıkıyor.  Telefona alarm kurmaya karar verdim, ben susuzluk hissetmesem de vücut ihtiyaç duyuyormuş çünkü.  Yine de eskiye göre daha fazla içiyorum ve söylenenler doğruymuş cildim biraz düzeldi su içmeyi artırınca. Doğal mucize :p

Görüşmek üzere!
Sevgiler


6 yorum:

  1. Telefona su hatırlatıcı herhangi bir uygulama indirebilirsin

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bu konuyla ilgili olduğu için burada yazıyordum da akşam besten sonra yesil çay da mi icmek yok:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç cevabım için özür dilerim. maalesef yok. kafein alımımızı 5ten önce yapıyoruz. akşamları ise bir bardaj açık siyah çay içebiliyoruz ancak.

      Sil
  3. ay ben şok şok şok ne demek akşam kahve yok :( bütün beslenme düzenim yıkıldı şuan. şu şekersiz tadelle işine ben de başlasam iyi olacak :D sarelle şekersiz var kavanozda. o da olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, şekersiz sarelle de olur tabii ki, ben kahvaltıda severek tüketiyorum. ama porsiyon kontrolünü unutmadan :)

      Sil