14 Nisan 2015 Salı

Vee 3. Hafta Başlar

Merhabalar efeniim,



3. Hafta listemle karşınızdayım.  2. Hafta listemin sonucunda 1.1 kilo vermişim.  Normal olarak haftalık 900 gr. ile 1.8 kilo arasında vermem bekleniyor yani vücut kitlesinin %1 ila 2'si.   Fakat geçen hafta benim regl dönemi öncesi sürecimdi ve tartım sonrası nedense çok mutsuz oldum, bekleme salonunda bir sürü insanın arasında koyverdim ağlamayı.  Ah bu hormonlar! Yaktılar beni... Orada koltukta sanki dünyam başıma yıkılmış gibi nasıl ağladım anlatamam.  


Tuğçe Hanımla görüşecektik geçen hafta, her zamanki güler yüzüyle yanıma gelirken benim halimi görünce tabii şaşırdı baya.  Hatta biraz azarlanmış olabilirim, tabi azarlanmak derken kafanızda yanlış canlanmasın.  Çok net belirtti eğer tartıdaki rakamlar seni strese sokup üzecekse bundan sonra ne vücut analizlerini ne de tartıdaki rakamları görmene izin vermem diye.  Şimdi düşününce fazla tepki verdiğimin farkındayım ama o an öyle olmuyor işte.  Bir de öğrendim ki diyetlerin 2. Haftası kilo verme biraz az seyredermiş.  Hani ilk hafta değişen yeme sistemiyle hızlı verdiğimiz kilolar ikinci hafta vücut alışma sürecine girince azcık sekteye uğrarmış.  Velhasıl kelam, geçen perşembe biraz mutsuz geçti benim için.  Diyet süresince Formeo'dan haftalık günlükler veriliyor bana, ne yedim ne içtim, nasıl hissettim diye yazabileyim diye.  O günlüğün başına da güncel kilom yazılıyor.  Tuğçe Hanım kilom yerine "harika gidiyoruz, haftaya gülen bir yüz görmek istiyorum :)" yazdı.  Nasıl tatlılar, nasıl insan halinden anlıyorlar :)

Bu haftaki listem baya pratikti.  Sabah yine yumurtalı kahvaltım var.  Artık onu kabullendim.  Yumurta ve diyet can ciğerler :) haşlanmış yumurta, light beyaz peynir, yeşillikler ve zeytin veya avokadolu bir kahvaltı yaptım.  Chaili yeşil çay içtim bir de yanına.  Tabii ekmeğim her zamanki gibi yine vardı.  Oldukça doyurucu bir kahvaltı, sanırım yumurtanın bunda etkisi büyük. 



Kahvaltıdan sonraki ilk ara öğünümde sütlü kahve var.  Green blend adlı antioksidan özelliği olan bir kahve içtim içine biraz da tarçın katıp.  Tadı gayet güzel ve içimi de kolaydı.  Yanına gün kurusu kayısı veya kurutulmuş çilek yedim bir de.  Oldukça pratik ve mazerete izin vermeyen bir ara öğündü benim için. 



Öğle yemeğim ise bu zaman kadarki en pratik olanıydı diyebilirim.  Tam tahıllı sandviç ekmeğinin arasına light krem peynir, hindi füme ve yeşillik koyup kocaman, lezzetli ve hemencecik hazırlanan bir öğün.  Yanına da light ayranım vardı.  5 dakikada hazırlamanın rahatlığı harikaydı gerçekten. 



Saat 3 öğünüm ise bu hafta malum tatlı krizlerimin olması ihtimaliyle yine şekersiz tadelle ve türk kahvesi idi. Hayat kurtarıcı oldu diyebilirim rahatlıkla.  Gözüm dönüp çikolatalarla kendimi boğduğum önceki regl dönemlerine göre de içim ve bedenim rahattı. 

Bir sonraki ara öğünüm wasa sandviç ve ayrandı.  Ben wasayı sade tüketmeyi pek sevmiyorum.  Çok yavan geliyor bana. Sandviç halleri ise daha güzel ve akşam yemeği öncesi güzel bir doygunluk sağlıyor.  Artık akşam yemeklerine saldırmak yok :)




Akşam yemeğimde bu hafta balık ve tavuk vardı.  Somon, levrek ve tavuk göğsü tükettim.  Yanında da yağsız limonlu salatam ve 1 dilim ekmeğim vardı.  Ama asıl bomba ice tea içmemdi sanırım.  Light ice tea ile resmen keyif yaparak yedim akşam yemeklerimi.  Ben baharat kullanmayı çok severim.  İce tea o baharatlı yemeğin yanında güzel bir ferahlatıcı seçenek oldu. 




En son öğünümde 1 paket light yoğurt ve ananas vardı.  Daha tokluğum geçmeden yedim çoğu zaman ama ananası çok sevdiğimden şikayet edemem, güne güzel bir kapanış oldu. 




Bütün bunların yanında günde 3 bardak yeşil çayım ve 2.5 litre suyum da vardı tabi.  Ben bardak hesabı gidiyordum ama Tuğçe hanım şişe hesabıyla gitmemi önerdi ben de şu tombalak sevimli 1 litrelik şişelerden edindim iki tane, bir tane de yarım litrelik olanlarından aldım.  Günlük hedef olarak masamın üstüne koydum.  Onlar boşalmadıkça içim rahat etmedi.  Gözümüzün önünde olunca unutulmuyor su içmek.  Bir de insülin direncim için ilaca başladım, akşamları yemeğimin son lokmasıyla alıyorum.  Yan etkilerindem bir kaç tanesini yaşadım ilk günlerde ama hafifledi artık, sanırım vücudum alışıyor. 

Bu haftam da işte böyleydi.  Duygusal iniş çıkışlar dışında halen hiç bir sıkıntım yok.  Kendi kendime hep diyorum, eğer hiç destek almadan bunu yapıyor olsaydım sanırım çoktan bin kere bozmuştum diye.  Her hafta heyecanla gidiyorum acaba bu hafta ne yiyeceğim diye.  Sabit şeyler illaki var listelerimde ama değişen ara öğünler ve içerikler bein diyetime sadık kalmak konusunda baya bir motive ediyor.  Umarım bu yazılar da sizlere en azından bir fikir veriyordur ve motivasyonunuza faydalı oluyordur.

Bir sonraki postta görüşmek üzere,


Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder