1 Haziran 2015 Pazartesi

10 Adımda 10 Kilo

Herkese merhabalar!



2 ayımızı bitirdik ve ben kısaca hayatımda değiştirdiğim 10 adımla nasıl 10 kilo verdiğimi anlatmak istedim.  Belki aralarında daha önce hiç duymadığınız bir şey yok ama belki sıradan bir kız çocuğundan duymak sizi ikna edebilir ve siz de hayatınızda bu 10 değişikliğe yer verirsiniz :)


 1) KENDİNİ SEV!!!!
Bunu halen tam manasıyla gerçekleştiremiyor olsam da gelişme kaydettim bence :) Kendinizi sevmeden olmuyor hanımlar, beyler.  Kendimizi seveceğiz ve en iyi, en sağlıklı versiyonumuza ulaşmayı hedefleyeceğiz.  Evet kilo aldık, aynalara küstük belki ama değiştirmek de elimizde değil mi? Sebze-meyve değil ki bu çürüyünce bozulunca çöpe atalım.  Bedenimiz ömür boyu bizimle ve her iyi adımımıza da cevap verecek.  Asla geç değil. Yeter ki kendimize küsmeyelim.


 2)POZİTİF KAL, STRESE GİRME!
Hepimiz mucizevi sonuçlar istiyoruz inkara gerek yok.  Ama sağlığımızı çöpe atmayı göze almadıysak-ki bu bir seçenek olmamalı asla, biraz gerçekçi biraz da sabırlı olacağız. Arada tartıda artılar göreceğiz, arada minnoş vücudumuz direnecek değişime ama kırılacak, o eksiler eninde sonunda görünecek, güvenin bana. Stres yaptığımız an her şey kitleniyor.  Kendimizi aç bıraksak bile kilo verilmiyor.  Rahatlayacağız, akışına bırakacağız hayatı :)


 3)BİR BİLENE DANIŞ
Her gün gazetelerde, televizyonda, internette yüzlerce diyetle karşılaşıyoruz değil mi? İtibar etmeyin gözünüzü seveyim. Her birimiz eşsiziz, hepimiz farklıyız e o zaman ne demeye fabrikasyon diyetlere itibar edelim ki? Evet belki işe yarayacak, ama kime ve ne karşılığında? Ve evet herkesin bütçesi diyetisyene gitmeye yetmiyor ama diyetisyenleri takip etmek ve önerilerini hayata geçirmek de oldukça etkili olacaktır.  Tabii bütçesi yetenlerin kesinlikle gitmelerini tavsiye ederim, hayatınızı baştan aşağı değiştiren bir etkiye sahipler.


 4)KLİŞELERE&EFSANELERE KULAK ASMA!!
Yok kutu süt sağlıksızmış, yok akşam 6'dan sonra bir şey yenmezmiş, yok ara öğün metabolizmayı tembelleştirirmiş 3 hatta 2 öğün yetermiş....YALAN! Vallahi yalan,billahi yalan. işte önünüzde ben varım günde 3 ana ve 4 ara öğünle gece 9'da ara öğün yaparak 10 kilo verdim.  İletişim çağı ne kadar güzelse bir o kadar tehlikeli.  Herkes kendince kurallar uydurup yayabiliyor.  Güvenilir kaynaklara sadık kalın, sağlığınızdan ve  doya doya zayıflamaktan mahrum kalmayın.
 5) ERKEN KALK& KAHVALTIYI ATLAMA
Sanırım en vazgeçilmez maddelerden biri bu.  8 saat uyuyun günde, ama erken kalkın.  Metabolizma bir uyansın bir çalışmaya başlasın. Bu gerçekten çok önemli bir madde.  Kahvaltı en en en önemli ve vazgeçilmez öğün. Sevdiğiniz sağlıklı alternatiflerle çeşitlendirip kahvaltıyı sıkıcı olmaktan uzaklaştırmak da elimizde hem.


 6)EGZERSİZ YAP!!!
Sadece kilo verebilmek için değil, sağlıklı ve dinç kalabilmek için egzersiz yap.  Haftada 3 gün 35 dakika tempolu yürüyüş ile başla sonra 5 güne çıkar.  Hem vücudun hem ruhun faydalansın bu egzersizden.  Günlük koşuşturmaca içerisinde kulaklıklarını takıp 35 dakikayı kendine ayırmaktan ne zarar gelebilir ki?


 7)AKILLI & SAĞLIKLI ALIŞVERİŞ YAPMAYI ÖĞREN Nasıl mı? Sosyal medyanın gücünü kullanarak bence, Formeo bünyesindeki diyetisyenler ve daha birçok diyetisyen bize sağlıklı alternatifleri hep sunuyorlar.  Cips, çikolata, kurabiye deyince öcü gibi bir kavram belirse de aklımızda bunların da sağlıklı ve fit alternatifleri de var örneğin.  Light ürünlerden korkmaya lüzum yok ayrıca. İnstagram&twitter&facebook'u lehimize kullanmak elimizde.


 8)SEFER TASINI GERİ GETİR
Diyete %100 uymak istiyorsak ve yakınımızda Fitizdiet mutfak yoksa, yemeğimizi evde hazırlayıp yanımıza alacağız. Dışarıdaki yiyeceklere maalesef diyet anlamında güvenmek ne yazık ki mümkün değil.  Hem de porsiyon kontrolünü sağlamak çok zor, özellikle de her yemeğin yanında gelen patates kızartmasını düşünecek olursak, değil mi?


 9)MUTFAK TARTISI EDİN
Hep söylenen söz porsiyon kontrolüne dikkat! Ama nasıl? Cevap mutfak tartısında. Hayatımı bu kadar değiştirebileceğine inanmazdım açıkcası mutfak tartısının ama bir noktadan sonra elim ayağım gibi oldu diyebilirim. Tartısız mutfakta adım atmıyorum artık.  Avuç içi, tane hesabının çok da sağlam olmadığını gördüm çünkü.


 10) AÇ KALMA, DOYA DOYA ZAYIFLA
Bir kurum mottosu ancak bu kadar gerçekçi olabilir Formeo'da bunu öğrendim. Eğer sağlıklı ve kalıcı kilo vermekse amacımız doya doya zayıflayacağız. Ara öğünlerimize sahip çıkacağız, ekmeğimizi diyetimizden hiç eksik etmeyeceğiz ve yasaksız ama sağlıklı alternatiflerle diyet adıyla başladığımız yolu yaşam tarzımız haline getireceğiz hem de hiç zorlanmadan


 İşte verdiğim 10 kiloyu düşününce benim hayatımda değiştirdiğim 10 madde böyle.  Belki aklıma gelmeyen 1000 madde daha vardır ama sanıyorum ki kilo verme yolunda ilk etapta en önemli olanlar bunlar. 

4 yorum:

  1. Elvan hanım fit kız duyusunu ilk yaptığında gerçekten hayran olmuştum. Harika bir fikir. O zaman aklımdaydı takip edecektim ama hep unutmuşum, instagramda görünce geldim şimdi.

    Elvan hanım gerçekten yaratıcı fikirlerle dolu. Açıkcası onun haberi yok ama benim hayatıma geleceğime yön verdi. Bir dergide şans eseri gördüğüm yazısıyla aslında diyetisyen olmak istediğime karar verdim, okulu bırakıp sınava tekrar hazırlandım, diyetetik 1.sınıfım şuan ve çok mutluyum. :)

    Ben de sağlıklı beslenmeyi hayat biçimi olarak benimsedim, meslek veya zorunluluk olarak görmüyorum. İlk aşama bu bence. Yazın gerçekten çok başarılı olmuş, ben bu kadar beklemiyordum. Sağlık dergilerindekilerden farkı yok :) Hatta onlarda olmayan cümleler bile gördüm ben :D Takibe aldım blogunu, devamlı okurum bundan sonra :)


    Bir sorum olacak: ben çikolataya karşı koyamıyorum. Bir ara bitter çikolata yiyordum devamlı ama onu da abartıyorum yani 50-60g yiyordum günlük. finaller geldi yine gofretlere sardım. senin yazılarında okuduğum kadarıyla şekersiz tadelle yiyormuşsun. sadece ondan mı yiyorsun? tatmin ediyor mu? ve günde bir tane mi yiyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, geç cevap verdiğim için özür dilerim. hikayen çok etkileyici ve gerçekten tebrik ederim seni. hayallerinin peşinden gidebilmek adına aldığın radikal karar kesinlikle cesaret gerektiriyor. umuyorum ki sen de rol modelin Elvan hanım gibi insanların hayatlarına ışık ve mutluluk saçacaksın :)

      çikolata konusunda ise evet çoğu zaman tadelle yiyorum ve gerçekten etkili oluyor ama alternatif ararsan fitizdietmarketin websitesine bir göz atmanı öneririm. çok çeşitli alternatifler bulabilirsin ve vicdan azabı çekmeden yiyebilirsin. ama şekersiz tadelle kesinlikle kolay ulaşılabilirliği ile gönlümün birincisi diyebilirim :)

      Sil
  2. 16 gün oldu hala yeni post yok.. sorduğum sorularada cevap alamıyorum..bu nasıl blog tutmak ben anlamadım..sizden çok giriyorum herhalde blogunuza..biraz sahip çıkın artık bu sayfaya..ya da sorun nedir bilelim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar. Blogdaki bu duraklama benim kişisel hayatımdaki sorunlar nedeni ile oldu, yoksa ilgisizlik değil kesinlikle. Ev taşıdım bu süreçte, epey bir zamanımı aldı ve kedime araba çarptı ve köpeklerin saldırısına uğradı. baya bir süre veterinerde kaldı, ben de onunla birlikteydim ve ne yazıkki kaybettim:( fiziksel ve ruhsal anlamda beni biraz zorlayan bir süreç yaşadım. Bu da blogun aktifliğini etkiledi ama artık daha aktif olacağına söz verebilirim. sorularınıza da elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım. Sevgiler :)

      Sil