9 Temmuz 2015 Perşembe

Büyük Buhran


Yine vazgeçmek yok temalı bir yazıyla daha karşınızdayım.  Kendimi tekrarlar gibi görünsem de sanırım sürekli yüzleşmek zorunda kaldığım bir engel hayatımda bu.  Motivasyonumun en yüksek olduğu 10 kilo verdim zamanlarından sonra olanlar oldu çünkü.  3 hafta boyunca değil kilo vermek bir de üstüne yarım kilo aldım.  %100 diyete uyum, aksatılmayan yürüyüşler, bitki çayı destekleri, vakitli uyuyup uyanmak, ilaçlarımı aksatmamak.... Kilo vermek için yapılması gerekenler listemdeki her şeyi eksiksiz yapıyordum halbuki...

Neden veremiyorum diye kendi kendimi ne kadar yediğimi tahmin edersiniz muhtemelen. Kendimi üzmemeye, kafama takıp strese gimemeye çalıştım olabildiğince.  Tabii bu arada Formeo'da küçük çapta bir alarma sebep verdim diyebilirim.  Gayet verimli giden süreç duraksamaya uğrayınca önce baraj kilosu olduğundan şüphelenildi, ki çok mümkün çünkü geçen sene bu kilolarda geziniyordum sürekli.  Ama duraksama devam edince hormon ve kan tahlillerimi yaptırmamı istediler diyetisyenlerim.  Zira ortada ters bir şey vardı.  Nitekim, sonuçlar gösterdi ki kendisinden zerre hazzetmediğim çalışmayı reddeden ilaçla desteklediğim tiroid bezlerim ilaç desteğiyle bile çalışmamaya başlamışlar.  Ne güzel değil mi? Normalde 6 ayda bir rutin yaptırdığım testler bunlar.  Düşünsenize normal rutinde devam ettiğimi? Muhtemelen kilo vermem durmakla kalmayacak, almaya başlayacaktım ve onca emek ve umut çöpe gidecekti.  Bir kez daha profesyonel yardım almanın hayat kurtaran etkisini gördüm hayatımda. 

Şimdi bakınca aslında kendim de farketmeliydim diyorum çünkü uykum yine ağırlaşmıştı, depresif ve sinirliydim, sürekli bir bezginlik ve tembellik hali baş gösteriyordu.  Ama sanırım olayların içindeyken objektif bakamıyoruz duruma, dışardan gelen bir öneri, farklı bir bakış açısı her eşyin yönünü değiştirebiliyor. 

Sözün özü, demek istediğim her şeyi doğru yaptığınıza inanıyorsanız ve ters giden bir şeyler varsa önce kendi içimizi, vücudumuzu kontrol etmek lazım :) Ve tabii ki bu süreçte umudumuza olabildiğince sahip çıkıp yola devam etmeye bakacağız :)

Sevgiler.


Not: Bütün bunların üstüne 1.3 kilo vererek büyük duraksamayı umuyorum ki geride bıraktım :) Tartıda 7'li rakamları görmek paha biçilemez.  Darısı 6'lara ve belki 5'lere :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder